Thursday, July 1, 2010

Jekartah jekarta~!



Hi assalamualaikum semua :)

Ha lame jugak kan aku tak update. Sebenarnye minggu ni hidup aku huru-hara, aku kalau huru-hara, aku suke tido je. Lantak kau la nak jadi ape pon hehe. Anyway, aku tak sukalah nak update blog kalau takde mood. Sebabnye nanti aku rasa macam entry yang aku tulis tu mcm tak terbaek dari ladang. Pandai je eh. Padahal bile buat homework men cincai je, bila tulis blog bukan main kau ye taknak update mase takde mood sbb nanti entry tak berkualiti la hehehe.

Jadi sebelum itu aku nak mintak maaf banyak-banyak ye kat sume pembaca blog no 1 dunia sebab da lame menghilangkan diri dari blog honeykoyuki ni. Padahal aku tiap2 hari kot online (-_-). Oh ya entry kali ini pasal Jekartah. Ok sebut betul2 JEKARTAH bukan JAKARTA. sebut mesti kena ade slang sket baru la org igt kau budak damansara ke, ampang ke :').



Aku telah pergi menghabiskan weekend dirumah ini a.k.a rumah dak apis. Sebab ape? Sebab birthday kitorang same, which is on the 12th june, so kitorang celebrate sesame. Yang bezenye tahun je. Aku kakak die adik, haa sebab tu aku boleh sesuka hati girang memanggil dia dengan gelaran dak apis :p


Ini bukan perigi buta tapi swimming pool.



Balik dari kelas hari jumaat tu, aku teros gerak bandung city. Kat sane, dak apis, akim & mama fetch aku & straight away kitorang gerak Jakarta. Sampai pon dah malam, yelah aku habis kelas pon dah kol 4 ptg, g bandung 1 jam, bandung-jakarta 3 jam. Memang exhausted secara berlebihan sebab tu kot muka jadi skema. (rujuk gambar di atas)


Esoknye tu, bacaan yassin & doa selamat diadakan untuk birthday girl & birthday boy. Hikhik comel x comel x. Walaupun dah tua tapi tetap diberi layanan seperti anak kecil.



Lepas dah settle, dalam kiraan 3, memang aku org pertama yang sampai kat meja makan! Tak kasi can.



Mama, chef of the day! Mee bandung, nasi ayam, nasi lemak, pulut kuning, american adventure, brownies & kek lapis sarawak. Sedap wey ang jangan buat main. Aku datang sana makan bukan main lahap lagi, rasa macam orang Somalia je walaupun berkulit cerah hahaha...




Happy 21th & 20th birthday to Fatin Liyana & Hafiz Firdaus :)




Muka keluarga bahagia & sehat. Yang tudung ijau tu berbadan sehat seperti ibu-ibu berbadan dua (-_-)




Lepas makan gembira. Sebelum gembira, mesti makan. Makan akan menyebabkan kegembiraan. Kegembiraan boleh dibeli dengan makanan. Sila tulis semula frasa diatas dalam 1 ayat dan terjemahkan dalam bahasa Uganda.



Aktiviti mempromosikan diri di pintu rumah.



Malam tu, jalan-jalan kat mall. Pakai spec je sebab mata dah penat pakai kontak lensa. Bila pakai spec je muka mcm katak. Katak pon kataklah yang penting dapat adiah best dari dak apis. Maceh youuuuuuu :)



Ha esoknye tu, the whole family pergi jalan-jalan kat Bogor. Kitorang pergi Kebun Raya Bogor. Name je kebun tapi bukanlah kebun tau. (bernada tegas). Cantek !


CikOma a.k.a pembantu chef (kiri), Mama a.k.a master chef (kanan) & saya a.k.a tukang rasa makanan / penyibuk handalan (belakang). ok a tu..ade gak jawatan....




Mengelirukan musuh dengan berpura-pura menjadi statue. Jadi x jadi x wink wink :)




Wah teros dah sampai Bogor! Bogor ni bukanlah terletak di Jekartah, ia merupakan kota diluar Jekartah. Dalam Kebun Raya Bogor ni ada garden yang cantek, umah garbenor & species2 kayu kayan yang sukar dijumpai di alam semesta contoh macam alfonsoblabladiabukekekmakiloiiloi sp.



Bosan2 tgk pokok, saje je tolong pakcik mane ntah jual eskem. Tapi aku cover mata aku ah supaya orang tak kenal sangat aku sape.



Alah, gaya biasa kalao orang travel. Konon2 macam tengah tunjuk the main attraction la.




Candid pon muka nak sinis. Nampak sangat dalam kepala otak tu ade je nak pedajal orang.




Ini abang dak apis. Dia pon amek medic jugak. Kiranya masa pegi bogor tu ada 2 orang team paramedic la, kot kot ada yang tercedera ke kan.




Gambar bajet europe mesti kena ada satu. DONE !



Berehat berehat di bawah pohon cemara.




Beraksi tidak mengikut ketinggian oleh itu barisan tidak simetri.



HEHE GAMBAR INI COMEL! sebab tu aku tekan capslock :)




pokok tu punye dahan ibarat ulau belingkau kat atas pagau.




Makan ice-cream bersama keluarga bahagia.



Masa untuk makan yay! Jom g Bakul-Bakul~




One of my fav dishes, gurame kipas saus mangga. aduh enak bangett !! kereeennnnn ;)




Mesyuarat memilih menu. Patotnye gambar ni kat atas gambar ikan gurame tu tapi sebab dah tersilap malas nak cut & paste hehe...bole maafkan x bole x.. :)




Saya dah kenyang yay! Lepas melahapp macam badak, tdo macam gimau dalam kete. Sampai ghumah makan lagi lepas tu packing barang balik bandung. wuwuwuwuwu sedih. tak mahu balik bandung nak dok jekartah nak makan makanan sedap2 mama masak, nak jalan2 tak mahu baca buku, nak tengok tv sampai lewat malam tak mahu tengok youtube, macam2 lagi nak tapi takpelah. Terima kasih banyak-banyak kepada keluarga encik hafiz kerana sudi menjemput saya ke jekartah untuk celebrate bday bersame-same! Terima kasih diatas transportation dari bandung-jekartah-bogor-jekartah-bandung, halalkan makan minum sepanjang atin duduk kat sana & terima kasih diatas segala kebaikan yang diberikan ;) Budi baik dibalas baik, orang yang baik mesti dapat balasan yang baik-baik. Wah wah sedapnye pantun atin buat kehkeh. byeee!


Thank you for reading this entry !

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hijab Trade Fashion . All Rights Reserved
Home | Company Info | Contact Us | Privacy policy | Term of use | Widget | Site map
Hijab Trade Fashion | Hijab Fashion | Hijab Tutorial | Hijab Style Inspiration