Wednesday, July 21, 2010

Syukurlah dengan rezeki Allah bagi

Hey assalamualaikum rakan dan taulan.


Hari ini hari khamis jadi aku takde kelas. Tidaklah gembira sangat sebenarnye kerana next week sudah exam. Tapi right after habis exam, aku akan pergi short vacation kat Pangandaran, Ciamis. Nak tau macam mana Pangandaran tu silalah google sendiri ye ;).


Sebenarnye aku dah lama sangat tak masak. Semenjak masuk 3rd year ni, nak pergi dapur pon susah. Ok tipu sebenarnye sebab kalau nak pergi toilet harus lalu dapur heeeee. Dulu masa 2nd year wah wah bukan main handal lagi tung tang tung tang dekat dapur. Siap buat jadual memasak, Farah hari isnin, Atin hari selasa, Ema hari rabu and yeah the cycle goes on. Jadual memasak siap ditulis dengan magic colour dan ditampal di dinding guna saletep. Bukan main comel lagi. Pastu aku ni kalau masak tak nak kalah, makan nak mewah je. Ayam masak merah, nasi lemak, ayam masak lemak cili api, kurma' ayam & my specialities ayam papik. Lepas makan, bersandar puas kat dinding sambil mengusap perut kehkeh.


Tapi entah mana silapnya, 3rd year kitorang dah jadi malas nak masak. Hari-hari after class kitorang stop by kat mane-mane dan beli something untuk dimakan. Kat rumah ni pon, barang lauk mmg takdelah. Cuma yang ada macam basic stuff lyk ikan bilis, cili kering, stok rempah ratus, cili api & telur. So kalau dah darurat sangat nak makan tu boleh la buat nasi goreng kampung hahaha kesian x. Tapi skang pon nafsu makan macam dah kurang, dinner pon kadang-kadang makan simple2 je macam benjo or scramble egg dengan campbell soup. At times, bila terbayang family kat mesia makan, tetibe rasa sayu sebab rasa macam miskin merempat kat sni sbb makan tak cukup T_T


Ayah sebenarnya tak suka aku masak-masak ni sebab dia takut aku ni membazir masa(sebab kat mesia aku ni suka sangat memasak sampai berejam2) haha comel comel..die tak kasi aku basuh baju jugak..siap nak amekkan orang gaji supaya aku tak yah wat pape keje rumah hee..tapi bukan nak cakap apalah, aku suka apa idop independent camni. Baju sume aku basuh sendiri, tak pakai laundry pon. Masak sendiri jugak. At least kalau dah biasa buat-buat benda cmni, t nak kawen senang haha sebab dah biasa kan. Bagus jugak senanye dok lua negara ni sebabnye korang akan jadi lebih independent. Dari benda kecik-kecik sampai la benda besar gedabak suma kene settlekan sendri. Masa tulah kena latih otak supaya critical thinking agar tak kene tipu or buat wrong decision kan.




aku la tu. ade jerawat. sapa yang cakap kulit aku flawless tu? mmg saja ja kan...




hari ini ada rezeki lebih sikit, jadi aku pon buatlah chocolate pudding with vanilla sauce..mmg ummpph beb. tapi presentation tak berapa cool sebab dok umah sewe je kan, mane ade pinggan cantik nak serve haha.




sambal ada dalam freezer tak panaskan lagi. sambal tu pon mak syazana yang bagi dari mesia. disebabkan lapar yang amat sangat, setelah berkira-kira dengan bahan yang seciput kat dapur ni, aku pon buatlah nasi lemak.




naseb baek terjumpa santan dalam kabinet. boleh la buat nasi lemak kan :) syukur alhamdullilah..kenyang jgk perut aku ni..




oh ya semalam, Tety (member kitorang yang merupakan orang kuat PKPMI) bagi 1 envelope kat aku tau. Dia kate, nah ni untuk korang bertiga, ikhlas dari Tabung Kebajikan PKPMI :). Aku pon tak tau sebab apa PKPMI bagi kitorang duet ni hee...adekah dorang sudah mendapat tahu yang kitorang tak cukup makan kat ghumah? agaga hee tapi aku rasa la kan dorang bagi sebab umah kitorang selalu banjir a. Ala macam tabung bencana kot hehe. Tak sangka pulak ade orang nak bagi kitorang wet hee...sukenye sukenye baiknye hati PKPMI ! Maceh byk bykkk diatas sumbangan anda semua! Syukurla kan rezeki yang tak disangka-sangka. Oh ya PKPMI = Persatuan Kebangsaan Pelajar-pelajar Malaysia Di Indonesia.



Muka gembire sebab dapat duet hee...nanti nak lunch kat The Luxton lah. Jgn bagitau PKPMI tau hikhik.


Thank you for reading this entry !

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hijab Trade Fashion . All Rights Reserved
Home | Company Info | Contact Us | Privacy policy | Term of use | Widget | Site map
Hijab Trade Fashion | Hijab Fashion | Hijab Tutorial | Hijab Style Inspiration