Monday, November 30, 2009

Nah amek ni entry part 1 aku pegi Jakarta!

ASSALAMUALAIKUM !!

Hello girls hello hello!
Ade sesape tak yang rindu kat aku sepanjang permergian aku ke Jakarta?
tolong a ngaku supaye aku tak malu sensorang.
ok sorang da ngaku. due. tige. limaratusenampuluh.
ha bagus :)


Hari tu kan aku sambut Hari Raya AidilAdha kat Malaysian Embassy Jakarta.
Dengar cite ramai student Malaysia yang datang nak celebrate sesame.
Uisy aku segan la, ingat tak nak pergi yelah aku bwk bju kurung kuliah jeh ngan croc warne pink yang penuh ngan lumpur. Actually i intended to clean it with antiseptic taw, tapi ntah cmne la lepas on facebook terus tak ingat langsung. Jadi sekarang aku nak salahkan yahudi sebab lalaikan aku. Boleh ke camtu? haha.
Atas pujukan family En bf yang sangat baik hati, maka aku gagahkan diri ini jua tok datang sane. Lagipon makan free. HEY MAKAN FREE LA KAU TAK NAK KE? *nak nak*



Ha sampai2 je aku kat sane, orang semua pandang. OK tak selese. Aku kemaen lagi kepit-kepit kaki dengan harapan crocs aku menyorok dalam kain supaye tak jelas sangat la kekotoran tu hahaha. Aku makan tak banyak mase tu sebab takut hypertension entahla baru2 ni aku tak nak makan kuih goreng2 sebab takut cholesterol. Mesti ayah aku bangge dengan ciri2 health concious yang aku ade ni.


Lepas makan secare percume, aku pon baliklah ke kediaman tumpangan hehe. On la facebook, pastukan ade several unfamiliar people yang chat ngan aku.


i saw u at malaysian embassy just now, u look like a model!
you r so sweet ~~
i saw u just now, i cant believe its you!
gorgeous.


ok ok actually aku sangat gembire la kan, tak sangkelah orang gembire jumpe aku sebab budak2 tutorial aku tak gembire pon dapat jumpe aku haha. jage korang! anyway thank you so much for the pujian melampau yang korang bagi. Walaupun i know ade unsur hyperbola disitu but i loike i loike. Oh yes, next time kalo korang jumpe aku kat mane2 tegor la taw, so that we can snap picture, pastu i can upload ur photo in my blog. Pastu korang pon famous. Best tak cadangan aku? haha



-------------------------------------------------------------------------

The next day, uncle brought the whole family including me (well me not part of the family yet ) to Safari in Cisuria Bogor. Ok girls Safari ni, korang xleh turun kerete sebab binatang tu sume dok bersepah2 jeh. Mau harimau, badak mahupun gajah bersosial seperti anak-anak muda di ibu kota. Aku takdak la suka binatang. Tapi bila pergi sini aku cam kagum a sebab rase cam kat Africa tuuuu!


Safari Park, Cisuria Bogor
1 hour drive from Jakarta
Entrance rp 60 000 per head
rp 10 000 per car entrance
rp 5000 for parking
They have Safari,water park, dry park, acrobatic shows, dolphins shows, ape ntah show lagi aku tak pergi sebab hujan. Yang penting kalo korang pergi make sure datang pagi balik petang cuz this Safari is huge man. huge.



Water park. ade attraction yang macam kat Sunway Lagoon tu. Yang water splash2 sampai basah kuyup tu.


En bf said ' Dulu hny suke lembu & vavi, skarang hny tak suke haiwan dah ye?' dak apiz berkate demikian kerana muke aku yang takde perasaan pabila melihat binatang


This is the souvenir shop. U can find stickers, plush toys, soft toys, bags, tee, memorabilla and things that u usually found in souvenirs shop.



Hujan mase ni. Comel la sign board belakang tu.


Ha takut tak? Seladang lek je ngah ngorat awek dalam kete tu. Yang bestnye, korang boleh bagi die makan. Aku ingat nak bagi die makan daging kurma, tapi aku lupe mereke tidak makan sedare mereka sendiri



lembu berkate ' kalo nak lalu balas la pantun 2 rangkap wa dulu moooo'


Badak keliru mesti die ingat aku doctor gigi sebab tu die bukak mulut kemaen besa lagi bile die tgk aku. isy isy cmon la B, im a medial doctor! (bajet gossip girl)


Ni bus Safari, tapi mase ni ade shooting. So dorang gune bus ni. Sayangnye aku tak kenal lelaki tu kalau tak mesti da snap picture ngan die dah.


Dalam Safari pon boleh jem. Tak paham aku. Apetah lagi lebuh raya Karak. Tengok bus Safari tu. Takut aku, kalau aku jadi budak2 mesti dah nanges sambil tendang2 sebab sangkekan bus tu syaitan yang nak bawak kanak2 ke neraka :')


Lanskap kat Safari ni memang semat habis. Siap ade basah2 bajet cam sungai mengalir tetapi tidak deras. Tapi aku kagum la. Malaysia bile nak buat mcm ni?


Lepas berejam2 menahan lapar dalam kete, kitorang pon g makan kat Mm Juice. Sedap! Aku makan sume ahli keluarge bf punye makanan haha. Tak beranjak dari kerusi, semi reclining position, neck flexed, and makan!
haa penatnye la aku buat entry ni. Nanti aku smbung yang part 2 punya ok. Tolongla comment banyak sikit supaya aku gembire setelah penat lelah buat entry ni haha. babai anak anak.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hijab Trade Fashion . All Rights Reserved
Home | Company Info | Contact Us | Privacy policy | Term of use | Widget | Site map
Hijab Trade Fashion | Hijab Fashion | Hijab Tutorial | Hijab Style Inspiration