Sunday, April 25, 2010

Bole tak nak berkongsi kegembiraan dengan anda semua ?


Hi assalamualaikum.
Lame betol tak update blog rasa macam melukut gantang di tepi tebing. ade ke peribahasa camni? hahaha sorry le gwa dok indon gwa tak expert base melayu. Korang layankan je la ek :).
Sewaktu aku menaip entry ni, maksudnya dah 3 hari aku sampai Mesia tercinta. Korang tau tak aku kemain semangat membuak-buak nak update blog tapi aku takde USBBB. korang mesti ingat aku salah eje an an. betul tu ejaaan aku, cume takde jarak je. USB BB (usb BlackBerry). Aku tak leh la buat entry tanpa gambar rase macam bersalah terhadap benak sanubari ni. Anyway, aku da beli usb bb ni a. Jadi meh aku sajikan korang ngan kronologi kejadian indah ciptaan tuhan yang berlaku kat aku, walaupun pada asalnya pelbagai rintangan udara,darat,physical & mental yang berlaku kat aku huhu. say that magic word! Alhamdullillah syukur ya Allah.


Kitorang sebagai pendatang asing kat indon ni a, kalau nak balik, kena buat surat BEBAS FISKAL & buat re-entry PERMIT. Benda ni leceh sebab kena apply kat faculty, pastu hantar kat PADMA & PADMA akan hantar kat imegresen tok next procedure. Bese akan siap dalam 2 minggu. Tapi mmg cibet nasib gwa tak baik, 1 hari sebelum flight pon aku punye tak siap lagi. Gile kentang bai, kalau tak siap, aku tak dapek balik mesia, so burn la wet tiket! Aku tak kesah kalau tiket flight sejajar dengan harga Tora ataupon keropok BIKA. Tapi wet tiket mahal ang tau dak. tau dak. tau dak. tau dak. Tapi dengan izin Allah, faculty buat surat tok aku onthespot. ONTHESPOT weyh. dan oleh itu aku dapat pulang ke mesia with rexona no sweat challenge.



Berkat memakse mak sendiri suroh buatkan solat sunat pelbagai variasi, akhirnya mendapat keputusan final yang mampu membanggakan ibu bapa sendiri. Walaupun tak gempak macam Hanis Zalikha ataupun Aimi Syairah namun aku bersyukur sebab takde C. Sedaplah sikit mata mak ayah nak pandang kan.. Cam aku cakap, aku tak aim tinggi-tinggi, gpon aku bukan pandai sangat pon nak aim tinggi-tinggi, takat boleh buat parents gembira & MARA tak tarik scholar aku, dah oraet tu bro.



Tu dia aku pegi airport sorang diri pukul 3 pagi sebab flight aku kol 6pg. Syukur la tak kena culik ngan mat indon atau ahmad indon ataupon siti nur indon. Mungkin sbb mata sembab sangat kot. hahaha



Sampai ja mesia, tros g cari majalah DARA edisi MAY 2010..page 86-87 korang boleh bace sal aku. Syukur alhamdulillah terpilih gak aku masuk majalah. Merasa la cam artis sekejap..hahahaha :P tolong a bagi aku peluang perasaan sat...sat ja sat ja haha!




Lepas tu sampai rumah pulak, murah rezeki, hadiah2 contest menunggu depan mata. Terima kasih Delisya, Cosmo Ladies & Walai Batik sebab kasi hadiah best-best secara percuma..Bagaikan kera mendapat bunga aku punya reaksi sewaktu membuka packaging korang bagi ni ^__^.



Tiba-tiba nampak cina kat umah aku..gaya macam cina samseng jual vcd lucah..siap maen ps2 kat umah aku..mangai ni mmg boto-boto samseng ni, slambe abah dio yo nak men ps2 kek umah den..namun bila mata kami bertentang, barulah aku tau 'EH ADIK AKU??' hahahah !




Walaupun rambut blonde tapi cool je pegi semayang jumaat..ayah aku pulak yang tersipu-sipu malu haha.. dak Han ni lah yang bakal mewaris perniagaan ayah aku..die keje ngan ayah aku kat used car..ilmu pasal kete memang kat ujong jari.. masa gmbar atas ni, aku pegi amek asfiq balik sekolah, sekali kete takleh start sebab battery weak..Kol die, dalam 5 minit camtu die datang bagaikan superhero sambil membawa jumping wire & battery. tung tang tung tang, da settle. Han u are my hero :')


Oklah tu je..aku ni cuti sebulan..sapa rasa nak belanja aku jom a..nohal yang penting bawak dslr eh..haha xdelah joking! Lagi satu FB da full, tak leh add dah..sorry tau. Aku rasa cam nak jumpe Mark Zuckenberg dan luahkan rasa kekecewaan aku terhadap FB.

Thank you for reading this entry !

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hijab Trade Fashion . All Rights Reserved
Home | Company Info | Contact Us | Privacy policy | Term of use | Widget | Site map
Hijab Trade Fashion | Hijab Fashion | Hijab Tutorial | Hijab Style Inspiration