Thursday, September 30, 2010

Jamuan makan dalam gelap

Assalamualaikum.


Jadi tadi aku telah menghadiri majlis iftar & sambutan hari raya di Bale 4. Nama dia macam sangat formal kan? Sebenarnya tidak pon. Cumalah aktiviti dimana student-student Malaysia buat gathering dan makan-makan. Yang bestnya aktiviti ni disponsor oleh KUBI. Jadi hanya perlu datang bawak perut!


Walaupun dipanggil jamuan hari raya, tapi baju yang dipakai sangatlah tidak raya. Aku hanya pakai baju kurung kuliah, dan tudung yang dipakai semalam. Cuma inner itu saja yang baru. Bukan baru beli. Tapi baru cuci teeheee. Cekak? Oh itu cekak baru! Masih berusia 3 hari ;)



 Bersama kawan-kawan baik !



 ooops gedik sikit !



 Mereka berdua adelah housemate yang terbaek ! Farah & Ema ;)



 Sebenarnya, masa kami sampai-sampai je, bangunan sume gelap gelita. Masa tu berfikir, adakah mereka ni sedang berjenaka? Mana ada orang sambut hari raya dalam keadaan gelap gelita? Ini tidak lawak! Tapi setelah menyedari hakikat sebenar, barulah tau yang separuh dari bandar jatinangor telah dilanda wabak tiada karen sejak jam 4.30 petang. Tapi rumah aku yang jauh dari universiti ni ada karen. Jadi tak boleh salahkan aku kerana membuat tuduhan melulu at the first place tadi -___-.



 Sebenarnya gembira jugak makan dalam gelap sebab makanan yang dorang serve jenis buffet, jadi boleh lah mengambil sebanyak yang mungkin hikhik! Tapi pihak penganjur lebih bijak dari aku, makanya, walaupun buffet tapi makanan tu diambilkan oleh orang-orang yang bertugas. Ga bisa donk ambil sendiri :')



Apepon syukur alhamdulillah, walaupun dalam gelap, makanan yang dorang serve tadi boleh tahan sedap. Memang nikmatla makan bercahayakan lampu henpon. Hehe nak nak makan ramai-ramai memang syok la kan. Oh ya, nasib baik bawa camera. Dengan bantuan flash yang maha hebat sehingga boleh menyilaukan braces sendiri, maka dapatlah aku snap gambar-gambar diatas :)



p.s : first tyme pakai cekak dgn shawl ;) mula-mula rasa malu kemudian rasa gembira & tak malu wahaha

Thank you for reading this entry !

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hijab Trade Fashion . All Rights Reserved
Home | Company Info | Contact Us | Privacy policy | Term of use | Widget | Site map
Hijab Trade Fashion | Hijab Fashion | Hijab Tutorial | Hijab Style Inspiration