Thursday, February 25, 2010

Dugaan Allah..saya harus tabah!

Assalamualaikum semua!

Saya ada berita buruk yang hendak disampaikan.
Jika anda rajen mengikuti perkembangan saya di FB, anda anda tahu yang rumah saya telah dimasuki pencuri.
Ok sangat tragis bila pulang kerumah dengan keadaan gate telah dirosakkan dan main entrance door telah dirosakkan.
Bila masuk kerumah,keadaan sangat mengerikan dengan semua barang disepahkan, habis semua diselongkar.
Berasa sedih kerana kena kemas sume balik (-_-)
Tapi yang paling sedih bila laptop sudah tiada. Laptop itu dah menjadi sebahagian daripada hidup ni.
Photo, video, data, assignment sume ada dalam tu. Dimana mahu kucari ganti? Huhu

Tapi harus bersyukur kerana sekurang2nya nyawa tidak terancam.
Nasib baik si pencuri datang masa kami bertiga takde di rumah..kalo kami ade kat rumah..
Maunye die tetak leher kitorang..tapi untuk pengetahuan semua, kejadian sebegini dah menjadi lumrah buat kami.
Kami tu refer tu student malaysia di indonesia. Berkali2 hilang laptop, hilang moto, hilang HP.
Tetapi benda ni makin lama makin menjadi2. Sedih tapi tak dapat buat apa-apa.
Ingat lagi dulu ada kawan kena pukau dalam public transport. Tu lagi takut sebenarnya.

Banyak pula bala yang menimpa sejak akhir2 ni. Mungkin dugaan atau mungkin juga balasan.
Tapi saya percaya, things happen for reason. Ada sebab kenapa Allah duga kami begini.
Sesungguhnya kita kena redha dan ambil iktibar.kawan kawan saya mintak tolong doakan
Keselamatan kami bertiga disini. Takut pencuri tu aim kami lagi sbb tau kami duduk bertiga dan semua pompuan pulak tu.

Oh ya brg2 yang diambil seperti 2 laptop, 1 external hard disk, 1 digital camera, 1 sony psp, cincin emas, handphone Nokia dan cash RM.
Jumlah kerugian rm7k ataw rp 21juta. Memang sentap.
Terima kasih buat family saya di seremban, bf saya di serdang,PKPMI cawangan bandung, rakan rakan Fakultas KEdokteran, warga Puri Indah serta Polis Jatinagor kerana membantu kami.
Sangat2 berterima kasih dengan perhatian yang anda semua berikan. Kalo nak beri lagi boleh je. Nk beri macbook ke gagaga

Last sekali saya nak ucapkan minta maaf dan terima kasih kepada para bloggers tegar sekalian sbb slalu lepak kat blog saya.
Lepas ni susah sikitlah saya nak update. Sebab saya online kai blackberry.
Xboleh nak bagi fashion tips :( sbb xleh nk upload gmbar. Bencinye bencinye!
Nyway teruskan membaca blog saye! sila bgi sokongan kepada saya sebab saya tengah mengalami depresi mental yang agak hebat.
Thanks lov u all.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2011. Hijab Trade Fashion . All Rights Reserved
Home | Company Info | Contact Us | Privacy policy | Term of use | Widget | Site map
Hijab Trade Fashion | Hijab Fashion | Hijab Tutorial | Hijab Style Inspiration